دوره TOEFL

اطلاعاتی در مورد آزمون TOEFL

(Test Of English as a foreign Language) آزمون زبان انگلیسی بین المللی:

TOEFL یکی از معتبر ترین آزمون های بین المللی زبان انگلیسی است  که توسط موسسه ETS برگزار می شود. برای ارزیابی توانایی و مهارت داوطلبان غیر انگلیسی زبان برگزار می شود و انواع آن شامل تافل اینترنتی (IBT) و کاغذی (PBT) می باشد و برای ثبت نام در دانشگاه های بین المللی و همچنین دانشگاه های ترکیه قابل استقاده است. این آزمون برای ثبت نام در تمام مقاطع لیسانس، فوق لیسانس و دکترا بر اساس میزان امتیاز قابل استفاده می باشد.

 

۱) TOEFL چه زمان هایی برگذار می شود؟

در یک سال این آزمون بیش از ۵۰ بار در مراکز مختلف در سراسر دنیا برگذار می شود.

 

۲) تاثیر تحریم ها بر روی TOEFL چگونه است؟

این آزمون هر ۲ هفته در مراکز مشخصی در کشورمان برگذار می شود.

 

۳) مراکز برگزاری TOEFL در ایران و ترکیه چه شهر هایی است؟

تافل اینترنتی (IBT) رایج ترین نوع آزمون TOEFL  می باشد.

آزمون کاغذی تافل (PBT) در ایران برگزار نمی شود و در حال حاضر فقط آزمون اینترنتی تافل (IBT) هر هفته در تهران و شهر هایی مثل ارومیه، اصفهان، شیراز، آمل و … برگزار می شود.

در کشور ترکیه در شهر های آنکارا، استانبول، ازمیر، آنتالیا و … برگزار می شود؛ که معمولا به صورت اینرتنتی (IBT) برگزار می شود. (از سال ۲۰۱۷ آزمون کاغذی تاقل اصلاح شده و به جای آن آزمونی مشابه آزمون اینترنتی برگزار می شود.)

 

۴) آیا برای ثبت نام در این آزمون شرایط سنی وجود دارد؟

برای ثبت نام در TOEFL شرایط سنی وجود ندارد.

 

۵) چند بار می توان در آزمون TOEFL شرکت کرد؟

داوطلبان می توانند به تعداد دلخواه در این آزمون ثبت نام کنند به شرط اینکه فاصله آزمون جدید با آزمون قبلی حداقل ۱۲ روز باشد.

 

۶) ثبت نام در TOEFL به چه صورت است؟

برای ثبت نام می توان از لینک زیر اقدام کرد.

http://www.ets.org/toefl

 

۷) مباحث TOEFL چیست؟

Reading Comprehension: مهارت خواندن

در این بخش سه، چهار یا پنج متن با حجم تقریبا ۷۰۰ کلمه با موضوعات علمی و آکادمیک داده می شود و معمولا ۱۴ سوال در رابطه با موضوعات اصلی متن، جزئیات، برداشت از متن، جایگزین مناسب جملات و واژه های مترادف از شما پرسیده می شود. مهارت هایی مانند خلاصه برداری و برداشت سریع ایده اصلی در این قسمت مورد نیاز است، اخیرا نیز نوع جدیدی از سوالات مطرح شده که در آن ها جداولی مرتبط با متن لازم است تکمیل شوند. (مدت زمان پاسخگویی ۶۰ الی ۸۰ دقیقه – تعداد سوالات بین ۳۶ تا ۵۶ – حداقل و حداکثر نمره ۰ تا ۳۰)

 

Listening Comprehension: مهارت شنیداری

این مرحله شامل ۶ الی ۹ قسمت ۳-۵ دقیقه ای می باشد که از دو بخش مکالمه روزانه در محیط دانشگاه (به عنوان مثال صحبت دو دانشجو در مورد هزینه ها و کتاب های درسی) و ۴ بخش مکالمه ای مشابه سخنرانی علمی توسط استاد و پرسش و پاسخ در کلاس های دانشگاهی می باشد که پس از شنیدن آن بر اساس آنچه شنیده شده باید به سوال ها پاسخ داده شود. (مدت زمان پاسخگویی ۶۰ الی ۹۰ دقیقه – تعداد سوالات بین ۳۴ تا ۵۱ – حداقل و حداکثر نمره ۰ تا ۳۰)

 

Break: زمان استراحت ۱۰ دقیقه ای

 

Speaking Comprehension: مهارت گفتاری

مهارت گفتاری از شش بخش تشکیل شده، دو قسمت مربوط به یک انشا، چهار قسمت مربوط به مجموعه ای از speaking، reading و listening می باشد. در این بخش ها باید در مورد خلاصه ی متنی که میخوانید یا میشنوید یا ایده های جدید خودتان در مورد این متون صحبت کنید. این صحبت ها باید دقیق، واضح، دارای تجریه و تحلیل دقیق از اطلاعات ارائه شده باشد. شما باید بتوانید ایده های خود و خلاصه ی متنی را که میخوانید یا میشنوید را در ۶۰ ثانیه بیان کنید. (شامل ۶ تکلیف یا task – مدت زمان پاسخگویی ۲۰ دقیقه – حداقل و حداکثر نمره ۰ تا ۳۰)

 

Writing Comprehension: مهارت نوشتاری

مهارت نوشتاری از ۲ بخش تشکیل شده، بخش اول نوشتن متن در مورد موضوعیست که به شما داده می شود، بخش دیگر متن آکادمیکی را خوانده و ادامه آن را می شنوید و سپس ایده شخصی خود را در مورد آن متن مینویسید. (مهارت نوشتاری شامل ۲ تکلیف یا task – مدت زمان پاسخگویی ۶۰ دقیقه – حداقل و حداکثر نمره ۰ تا ۳۰)

 

Total: مجموع امتیاز ۰ تا ۱۲۰

 

۸) زمان اعلام نتایج تافل ؟

اعلام نتایج این آزمون ۱۵ روز کاری بعد از برگزاری آزمون می باشد.

 

۹) مدت زمان اعتبار TOEFL چقدر است؟

اعتبار تاقل برای ثبت نام در دانشگاه های ترکیه و بقیه کشور ها حداکثر ۲ سال می باشد.

 

۱۰) آیا TOEFL در تمام دانشگاه های ترکیه قابل قبول می باشد؟

TOEFL در تمام دانشگاه های ترکیه به عنوان مدرک زبان معتبر می توان استفاده کرد که در ثبت نام دانشگاه ها معادل سازی می شود.

 

۱۱) آیا دانشجویان خارجی به غیر از TOEFL انتخاب دیگری دارند؟

به غیر از این آزمون داوطلبان میتوانند در آزمون های بین المللی مثل GRE , IELTS و همچنین آزمون زبان ترکیه به نام YDS شرکت کنند.