کلاس های حضوری

آموزش حضوری یکی از متداول­ ترین روش ­های آموزش است. این روش نخستین شیوه یادگیری و مناسب برای آموزش زبان، دروس تخصصی و مهارت ­های هنری است. اگرچه در سال­ های اخیر روش­ های یادگیری دیگری مانند دوره­ های آفلاین و آنلاین نیز رایج شده ­اند. اما همچنان دوره حضوری آموزشی انتخاب اول اکثر موسسات و دانش ­آموزان است. حتما برای آشنایی بیشتر با دوره­ های حضوری موسسه تومر سنتر و مزایای دوره­ های حضوری آموزشی با ما همراه باشید.  

اهمیت دوره‌های آموزشی حضوری

دوره­ های آموزش حضوری همواره در زمان و مکان مشخص برگزار می­ شوند. به همین علت، دانش ­آموزان موظف به شرکت در کلاس در ساعتی مشخص هستند. به این ترتیب، می‌توانند از تدریس استاد در طول مدت کلاس بهره‌مند شوند. نتایج مثبت آموزش حضوری اهمیت این روش را نشان می­دهد. بسیاری از کارشناسان، معلمان و دانش ­آموزان معتقد هستند دوره­ های آموزشی حضوری مفید­تر و تاثیرگذارتر از دوره‌های آفلاین هستند. طبق تجربه حضور فیزیکی در کلاس باعث افزایش یادگیری مطالب می‌شود.یک ضرب المثل چینی میگه با توجه به دلایل ذکر شده باید گفت آموزش حضوری نقش مهمی در تعلیم و تربیت دارد. در ادامه به مزایای دوره­ های حضوری آموزشی بیشتر اشاره می‌شود.

مزایای دوره­ های حضوری آموزشی

همه روش­ های یادگیری معایب و مزایای خاص خود را دارند. آموزش حضوری نیز ویژگی­ های مشخصی دارد که عده ­ای آن را مزیت و عده ­ای آن را عیب می­دانند. اگر قصد انتخاب دوره ­آموزشی مناسب خود را دارید شناخت ویژگی­ هایی که در ادامه ذکر می‌شوند، به شما کمک می­ کنند. از مهم ­ترین مزایای دوره آموزش حضوری می­ توان به نظم بیشتر، امکان تبادل اطلاعات، دسترسی مستقیم به استاد و افزایش مهارت­ های اجتماعی اشاره کرد. دوره ­های زبان انگلیسی و آمادگی آزمون ­های ورودی دانشگاه­ های خارجی در موسسه تومر سنتر به­ صورت حضوری و آنلاین برگزار می ­شوند و شما می ­توانید با توجه به شرایط موجود دوره مناسب خود را انتخاب کنید.

وجود تعامل واقعی

در دوره حضوری آموزشی همه نشانه ­ها و حرکات افراد قابل رویت و بررسی است. دانش ­آموزان صحبت­ های استاد را بدون هیچ وقفه ­ای می­ شنوند و بازخورد لحظه­ ای خود را بروز می ­دهند. استاد با دریافت این بازخورد متوجه می ­شود که آیا نیاز به توضیح بیشتر هست یا خیر؟ همچنین، در این روش استاد به­ خوبی نقاط ضعف و قدرت دانش ­آموزان خود را ارزیابی می ­کند و از تکنیک ­های مختلفی برای کمک به آنها استفاده می­ کند. این تعامل از طریق موارد زیر ایجاد می ­شود:

• صحبت و برقراری ارتباط کلامی

• پرسش و پاسخ

• زبان بدن

افزایش میزان راحتی حین یادگیری حضوری

همانطور که می­ دانید انسان هنگام صحبت کردن با فردی که روبه روی او قرار دارد احساس راحتی بیشتری دارد. این راحتی در مقایسه با زمان‌های دیگری نظیر ارتباط گیری از طریق صفحه کامپیوتر، تایپ یا تماس صوتی با افراد دیگر کمتر است. در دوره آموزش حضوری شما احساس راحتی بیشتری با استاد خود دارید و مسائل خود را راحت ­تر بیان می ­کنید.

افزایش یادگیری با شرکت در کلاس های حضوری

در کلاس­ های حضوری دانش ­آموزان به ­طور مستقیم با موضوعات جدید درگیر می­ شوند. در چنین موقعیتی دانش ­آموزان با توجه به تن صدای استاد، حرکات دست او و لحن خوانش وی متوجه نکات مهم می­ شوند. علاوه بر این، در شیوه یادگیری حضوری دانش­ آموزان کاملا متوجه تغییر مبحث می­ شوند و می­ توانند بین مباحث مختلف تمایز قائل شوند.

کاهش حواس­ پرتی

وقتی در دوره آنلاین شرکت می­ کنید عوامل حواس­ پرتی زیادی در منزل یا محیط اطراف شما وجود دارند و با توجه به این که استاد توانایی کنترل این شرایط را ندارد احتمال کاهش تمرکز زیاد است. در کلاس حضوری همه توجه معطوف درس است. اگر چیزی باعث حواس ­پرتی دانش ­آموزان شود به­ سرعت توسط استاد مدیریت می ­شود.

امکان یادگیری و تقویت اعتماد به نفس به واسطه سایر دانش ­آموزان 

در دوره حضوری آموزشی علاوه بر تدریس معلم، دانش ­آموزان می ­توانند از تجربیات و نظرات یکدیگر استفاده کنند. در بسیاری از موارد نظرات دانش ­آموزان باعث افزایش کیفیت تدریس معلم و کاهش خطاهای احتمالی می‌شود. در کلاس مجازی میزان این تعامل به­ شدت کاهش پیدا می­ کند. به همین علت، دانش ­آموزان تمایل زیادی به شرکت در بحث­ های کلاسی ندارند.  

بهبود تفکر نقادانه

همانطور که اشاره کردیم یادگیری حضوری باعث مشارکت و ارتباط موثر دانش ­آموزان با یکدیگر می­ شود. با شکل­ گیری این ارتباط افراد به آموخته‌ها عمیق‌تر فکر می­ کنند. همچنین، تمایل بیشتری برای کشف موضوعات و ایده ­های جدید دارند. بهبود تفکر نقادانه به افراد برای مدیریت روابط شان کمک می‌کند. به همین علت، آنها در زمینه­ های مختلف نظر خاص خود را خواهند داشت.

بهبود تمرکز

در کلاس ­های حضوری همواره جریانی از اطلاعات و نظرات مختلف در حال حرکت است. دانش ­آموزان مشغول بحث و مشورت هستند و استاد آنها را راهنمایی می­ کند. برای یادگیری موثرتر نیاز به بررسی دقیق اطلاعات دریافتی و موضوعات مهم هست. شرکت در کلاس ­های حضوری به شما این فرصت را می­ دهد تا تمرکز خود را تقویت کنید و مغز خود را همواره آماده نگه دارید.

حمایت مداوم استاد  

در دوره حضوری آموزشی هر مشکلی که داشته باشید می ­توانید آن را با استاد خود در میان بگذارید. استاد به شکل حضوری می­ تواند به بهترین شکل ممکن نیازهای دانش­ آموزان را برآورده کند. بنابراین، دانش ­آموز می­ داند اگر سوالی داشته باشد می ­تواند بلافاصله از استاد بپرسد و با خیال آسوده یاد می‌گیرد. مسائل مربوط به آموزش، آزمون و برنامه ­ریزی موضوعات مهمی هستند که افراد در حین یادگیری با آن درگیر هستند. در موسسه تومر سنتر می ­توانید از مشاوره­ های لازم در مورد مهاجرت تحصیلی، انتخاب دوره آموزشی و آزمون‌های آزمایشی استفاده کنید.

افزایش انگیزه یادگیری

وقتی در محیط دوره آموزش حضوری قرار می ­گیرید به طور مستقیم تلاش­ های دیگران را می­ بینید. به این ترتیب، مشاهده تلاش دیگران به شما انگیزه مضاعفی برای ادامه دادن می ­دهد. این انگیزه به شما روحیه رقابت مثبتی برای پیشرفت در یادگیری می‌دهد. به علاوه، تدریس باکیفیت استاد باعث می ­شود افراد برای قدردانی از تلاش ­های استاد با جدیت بیشتری مشغول یادگیری شوند.

افزایش روحیه مسئولیت ­پذیری

نتایج دوره ­های حضوری به وضوح نشان می­ دهند دانش ­آموزان در کلاس حضوری احساس مسئولیت­ بیشتری در قبال کلاس دارند. در واقع، قرار گرفتن در موقعیت فیزیکی کلاس و برقراری ارتباط با سایر افراد باعث می ­شود افراد مسئولیت کارهای خود را بر عهده بگیرند و از مشورت ­های دیگران برای ارتقا خود استفاده کنند. وقتی مسیر طولانی کلاس را طی می­ کنید و هزینه بالای کلاس را می ­پردازید خود را موظف می­ کنید تا در قبال زمان و هزینه خرج شده مسئول باشید و آن را بیهوده هدر ندهید.

تقویت مهارت­ های اجتماعی

یکی از مهارت ­های مهم اجتماعی توانایی برقراری ارتباط دوستانه با دیگران است. قرار گرفتن در محیط کلاس حضوری و معاشرت با دیگران به شما کمک می­ کند تا مهارت­ های برقراری ارتباط درست را بشناسید و دوستان و همکاران خوبی برای خود انتخاب کنید. در کلاس حضوری احساسات و افکار خود را بیان می­ کنید و می­ آموزید چگونه دیگران را درک کنید. این مهارت­ ها اصول مهم زندگی هستند که به شما در موقعیت­ های دشوار کمک می­ کنند. مدیریت بحران یکی از مهارت­ های مهمی است که در دوره­ حضوری کسب می ­کنید.

افزایش خلاقیت

در دوره حضوری آموزشی فرد با ایده ­ها و نظرات متفاوت روبه رو می ­شود. این موقعیت قوه تخیل فرد را فعال می­ کند تا در موقعیت­ های مختلف ایده­ های متفاوتی را برای حل مسئله به­ کار ببرد. بنابراین، دانش ­آموز می‌تواند ایده ­های خود را به­ طور مستقیم با استاد در میان بگذارد و از او مشورت بخواهد. در کل، خارج شدن از محیط یک نواخت خانه و قرار گرفتن در اجتماع، طبیعت و کلاس به شما شادابی بیشتری برای یادگیری می­ دهد.

افزایش روحیه کار تیمی

در کلاس ­های حضوری پرو­ژه ­های گروهی با موفقیت بیشتری به سرانجام می ­رسند. در ارتباط مستقیم افراد می ­توانند درک بهتری از نظرات هم ­تیمی ­های خود داشته باشند و منظور خود را بهتر منتقل کنند. در این موقعیت افراد به ­شکل حضوری وظایف را تقسیم می­ کنند و هر کدام مسئولیت خود را انجام می ­دهند. در کلاس­ های آنلاین بحث­ های گروهی، کارآمدی کمتری دارند و همواره درگیر اختلافاتی می ­شوند که فقط به­ شکل حضوری می­ توان آنها را حل کرد.

رشد شخصیت

ابعادی در شخصیت ما وجود دارند که فقط با تعامل در جمع قابل رشد هستند. نوع ­دوستی، همدلی و صبر ویژگی­ های شخصیتی مهمی هستند که با حضور در جمع و شناخت دیگران به دست می ­آیند. در کلاس حضوری افراد با شخصیت ­های متفاوت در کنار هم قرار می­ گیرند و می ­آموزند چطور به شخصیت متفاوت دیگران احترام بگذارند و ارز­ش ­های خود را حفظ کنند.

تنوع در متدهای آموزشی

در دوره ­های حضوری استاد توانایی استفاده از تکنیک­ های آموزشی مختلفی دارد. در واقع، تنوع متدهای آموزش حضوری به مراتب بیشتر از متدهای آنلاین است. فضای محدود کلاس آنلاین به استاد و دانش ­آموز اجازه نمی ­دهد تا از روش ­های موثر حضوری استفاده کنند. فضای باز کلاس، ابزارهای مختلف و خلاقیت دانش ­آموزان استاد را یاری می­کنند تا به بهترین شکل ممکن دوره حضوری آموزشی را برگزار کند.

سرگرمی

بحث ­های جذابی که در کلاس­های حضوری به وجود می­ آید هم باعث بازدهی بهتر کلاس می­ شود و هم فضای کلاس را جذاب می­ کند. علاوه بر این، استاد می ­تواند با استفاده از روش­ هایی مانند ایجاد رقابت و چالش­ های آموزشی دانش ­آموزان را سرگرم درس و یادگیری کند.

جمع بندی

با وجود گسترش سریع کلاس­ های آنلاین و آفلاین، آموزش حضوری همچنان در صدر روش­ های آموزشی قرار دارد. تجربیات استادان و دانش­ آموزان نشان می ­دهد آموزش حضوری بسیار کارآمدتر و موثرتر است. نتایج آزمون ­های آزمایشی یکی از شواهد ثابت­ کننده این موضوع است. در موسسه تومر سنتر دوره ­های آموزشی حضوری متنوعی برای موفقیت در آزمون­ های آیلتس، تافل، یوس و تومر برگزار می­ شوند. همچنین، شما می­ توانید از منابع ارائه شده توسط تومر سنتر برای آمادگی هرچه بیشتر استفاده کنید. موسسه تومر سنتر سابقه درخشانی در زمینه مشاوره تحصیلی، اخذ پذیرش و ثبت­ نام در دانشگاه ­های خارج از کشور از جمله ترکیه دارد. برای آشنایی بیشتر با خدمات موسسه تومر سنتر و آگاهی از آزمون­ ها و دوره حضوری آموزشی می­ توانید ازشماره تماس های موجود در سایت استفاده کنید.